• darkblurbg
    Financial Lease Berekenen

4% bijtelling voor de Hyundai Ioniq

 

"Na 130 kilometer hield het echt op en stond ik stil!"

Ja, dat zijn de feiten als je een volledig elektrische auto rijdt. 

Laatst mocht ik van een bekende een dag met een van de eerste elektrische auto's rijden. En dat is wel heel gaaf hoor. Heerlijk stil, het rijdt erg vlot en vooral is het aangenaam rijden, want je hoeft bijna niets te doen. Deze auto, en de meeste andere elektrische auto's zijn voorzien van een automatische versnellingsbak. Trouwens, zo mag ik het niet eens noemen, want er zit eigenlijk helemaal geen versnellingsbak in.

En daar komt gelijk al nog een voordeeltje bij elektrisch rijden: minder onderdelen in de auto, dus minder techniek, dus minder kosten, dus kan minder kapot, dus onderhoudskosten zijn vele malen lager dan een benzine- of diesel auto. Je hoef namelijk bijna niet te remmen. Eigenlijk kun je stellen dat een elektrische auto alleen maar bandenslijtage heeft en de overige slijtagedelen veel beperkter onderhoudskosten veroorzaakt dan bij een niet elektrische auto.

Ja, de accu is het duurste onderdeel. Die moet niet kapot gaan. Als dat zo is, dan loopt het in de papieren. Maar de accutechniek gaat zo snel, dat de kans op kapot gaan, heel klein is. En gelukkig staan veel fabrikanten met hun garanties achter hun elektrische auto's. 

 

Oh ja, de accu, daar waren we gebleven:

RANGE ANXIETY: oftewel bang zijn dat je auto er mee stopt doordat je accu's leeg zijn is een nieuw fenomeen als je in een elektrische auto rijdt. 

Ik dacht eerst nog: dat valt wel mee, want je kan alle informatie over de accu en de afstand die je nog kan afleggen op het display aflezen. En in combinatie met navigatie in de auto wordt het nog makkelijker.

NIET DUS. 

Na een paar uur plezier in de auto, was ik toe aan de reis naar huis. Voornamelijk snelweg kilometers. Om precies te zijn 65 km. En de auto gaf keurig aan er nog 75 te kunnen afleggen.

Dus simpel: ik zou met nog 10 km bereik over thuis de oprit oprijden...

Daar gaan we, dit keer geen binnendoorwegen, maar lekker over de snelweg. Ondertussen lekker naar de radio luisteren en af en toe een handsfree belletje doen.

En nu weet ik dat die twee ingrediënten (snelweg en bellen) garant staan voor problemen. Want als je belt, let je niet op je bereik van de auto en op de snelweg (lekker 120 km per uur met de meute mee) loopt het bereik van de accu's harder terug dan in stadsverkeer en binnendoorwegen.

En ja hoor, precies toen ik ophing en die laatste snelwegafrit voorbij reed, begon de auto te "piepen" dat het bereik erg teruggelopen was en het einde naderde.

Nog 12 km..

Nog 8 km...

Nog 3 km...Ik haal het...!! dacht ik nog

 

En met de airco uit, radio uit en achter een vrachtwagen surfend, benaderde ik net dat grote verkeersplein waar ik hoopte te komen. En ja hoor, toen was de pret over. De auto hield er mee op..ik kon hem nog net parkeren op de vluchtstrook

Na een telefoontje met de wegenwacht, werd ik geholpen naar een laadpunt 2 km verderop en eindigde mijn eerste ervaring met een elektrische auto.

 

Nu moet ik nuanceren, want dit was al weer 5 jaar geleden en nu (2018) is het bereik van elektrische auto's al veel beter.

 

Stil komen staan, en dan toch een elektrisch auto??

Ja, inderdaad, ik kwam stil te staan. Maar dat kwam puur door mijn eigen inschattingsfout. Met een benzine of dieselauto van iemand anders was exact hetzelfde gebeurd. 

Mijn tip aan jou: plan je reis goed en rij niet zoals je in een benzine auto rijdt. Dan zal je heel veel plezier beleven aan een elektrische auto.

 

Ben jij zakelijk op zoek naar auto die de volgende eigenschappen heeft:

  1. lage bijtelling (4%), 5 jaar lang, over 100% van de aanschafwaarde (ook in en na 2019)
  2. Volledig Elektrisch rijden
  3. Milieuvriendelijk is
  4. Fiscaal voordeel door de milieu investeringsaftrek (MIA)
  5. praktisch in ruimtegebruik
  6. volwaardig voor 5 personen
  7. grote range van meer dan 200 km per lading (in praktijk, in winterse omstandigheden)
  8. betaalbaar is
  9. goede uitstraling
  10. ontspannen rijden in files, steden etc. door "automaat"

 

De Ioniq: 4% bijtelling voor de Hyundai Ioniq en nu krijg je de kans om deze in de lease te rijden vanaf slechts € 470,-* ex. BTW (tijdelijk aanbod)

* Operational lease, 60 maanden, 15.000 km per jaar

 

Waarbij zoek je hulp?

Wil je DE OFFERTE VAN DE HYUNDAI DOWNLOADEN?

of een:

Operational lease offerte aanvragen Hyundai Ioniq

Financial lease offerte aanvragen Hyundai Ioniq

 

 

 

Meer info van Hyundai Motor Nederland over de Hyundai Ioniq EV:

https://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq-ev

 

Artikel over best verkochte elektrische auto:

https://imotion.hyundai.nl/hyundai-ioniq-bestverkochte-elektrische-auto-van-nederland-in-januari-2017/

 

Hyundai Ioniq EV volledig elektrisch